Wednesday 8 February 2012

Make Up Majlis Pertunangan

Selepas menyolek adik saya pada majlis perkahwinannya, alhamdulillah rezeki saya untuk menyolek orang memang murah. Konsep yang saya bawa nampaknya ada peminat tersendiri. Bukan semua orang suka dimekap tebal-tebal atau sehingga berubah dari wajah asal. Konsep saya mudah, SERLAHKAN KECANTIKAN TANPA MENGUBAH WAJAH DIRI SENDIRI.


Terbaru, pada 4 Febuari lepas, saya menyolek untuk majlis bertunang Nur Ain. Alhamdulillah, selepas orang tengok hasil solekan saya ada yang berminat untuk ambil saya bagi projek seterusnya...kali ni lebih mencabar, selalin menyolek, saya kena sediakan pakaian, pelamin dan meja makan beradap...fuh, cabaran betul...saya ada kelengkapan mekap je...jadi cemana tu...Berkat sokongan mak dan sahabat saya, cabaran tersebut saya tangani sebaik mungkin. Dah Allah kata rezeki saya , dapat saya job untuk 21 April nanti...Alhamdulillah...syukur pada Allah...kepada Lovely Wedding Rose, terima kasih banyak-banyak atas kerjasama untuk pelamin, meja makan dan pakaian...




Berbalik cerita mekap bertunang tadi, kerja-kerjanya agak mencabar juga. Ini kerana Ain yang manis  ni ada freckles yang boleh tahan juga banyaknya...hehehe...So what to do....slow-slow cover ngan concealer la...what a magical stuff. Ain pun cool dan bagi kerjasama sepenuhnya. Bagi beginner macam saya, kerjasama sebegini amat-amat membantu menaikkan keyakinan diri dan jadi lebih kreatif.


Setelah freckles ditutup tapi belum letak warna lagi....hehehe




Selepas di mekap, terserlah ayumu

Moga jodoh Nur Ain teguh hingga ke jinjang pelamin...dan kerjaya saya sebagai jurusolek terus cemerlang...

No comments:

Post a Comment